Szczegółowy format przekazywanych danych w roku 2021

Zestaw:
SSI-03 - wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w jednostkach administracji publicznej
Lp. Nazwa pakietu Nazwa zmiennej
/ pytanie
Grupowanie podstawowe Grupowanie z pozycjami możliwymi do wyboru Lista dopuszczalnych odpowiedzi dla pytania Jednostka
miary
Charakter
zmiennej
Okres
obserwacji
1 Społeczeństwo informacyjne Czy Państwa jednostka dysponowała w 2020 r. zewnętrznymi połączeniami z Internetem poprzez:
  • Zewnętrzne połączenia z Internetem
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
2 Społeczeństwo informacyjne Jaka była maksymalna, określona w umowie prędkość najszybszego połączenia internetowego w Państwa jednostce w 2020 r.? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
3 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka wyposażała swoich pracowników w którekolwiek z niżej wymienionych urządzeń przenośnych pozwalających na mobilne łączenie się z Internetem w celach służbowych?
  • Rodzaje urzadzeń przenośnych
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
4 Społeczeństwo informacyjne Proszę podać liczbę pracowników wyposażonych w urządzenia przenośne pozwalające na mobilne łączenie się z Internetem w celach służbowych (wg stanu na dzień 31.12.2020 r.)
  • osoba
Zmienna ilościowa
  • 31 grudnia roku poprzedzającego rok badania
5 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. w Państwa jednostce wystąpiły następujące trudności / bariery, które ograniczały lub uniemożliwiały korzystanie z mobilnego dostępu do Internetu w celach służbowych?
  • Trudności/bariery, które ograniczały lub uniemożliwiały korzystanie z mobilnego dostępu do Internetu
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
6 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka miała wdrożony system ISO (System Zarządzania Jakością)? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
7 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka zapewniała jakikolwiek typ szkoleń podnoszących umiejętności pracowników w zakresie ICT?
  • Rodzaje szkoleń ICT
Rozwiń grupowanie
  • Tak/Nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
8 Społeczeństwo informacyjne Proszę wymienić wszystkie obszary w których Państwa jednostka świadczyła usługi za pośrednictwem Internetu w 2020 r., z uwzględnieniem ich poziomu dojrzałości oraz liczby użytkowników.
  • Liczba porządkowa
Rozwiń grupowanie
  • osoba
Zmienna ilościowa
  • rok poprzedzający rok badania
9 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka korzystała z map numerycznych (cyfrowych i dostępnych danych przestrzennychc)? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
10 Społeczeństwo informacyjne Proszę podać nakłady na ICT poniesione przez Państwa jednostkę w 2020 r.:
  • tys. zł
Zmienna ilościowa
  • rok poprzedzający rok badania
11 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka doświadczyła któregokolwiek z niżej wymienionych problemów powstałych w wyniku wystąpienia incydentu związanego z bezpieczeństwem ICT?
  • Rodzaje skutków w następstwie incydentów związanych z bezpieczeństwem ICT
Rozwiń grupowanie
  • Tak/Nie
Zmienna jakościowa
  • na początek okresu sprawozdawczego
12 Społeczeństwo informacyjne Audyty systemu zarządzania bezpieczeństwem Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
13 Społeczeństwo informacyjne Polityka Open Data
  • Udostępnianie online danych z rejestrów publicznych lub innych zasobów danych gromadzonych w urzędzie np. w tabelach, przez API
Rozwiń grupowanie
  • Odpowiedzi tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok
14 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka umożliwiała obywatelom elektroniczne składanie wniosków dotyczących programu „Rodzina 500+”? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
15 Społeczeństwo informacyjne Kto zajmował się obsługą informatyczną Państwa jednostki w 2020 r.?
  • Obsługa informatyczna jednostki
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
16 Społeczeństwo informacyjne Proszę wymienić wszystkie obszary w których Państwa jednostka świadczyła usługi za pośrednictwem Internetu w 2020 r., z uwzględnieniem ich poziomu dojrzałości oraz liczby użytkowników.
  • Liczba porządkowa
Rozwiń grupowanie
  • Obszary usług
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
17 Społeczeństwo informacyjne Czy w Państwa jednostce w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje się wdrożenie systemu ISO (System Zarządzania Jakością)? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
18 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka posiadała politykę lub strategię udostępniania informacji (danych) publicznych (tzw. Open Data)? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
19 Społeczeństwo informacyjne Proszę wymienić wszystkie obszary w których Państwa jednostka świadczyła usługi za pośrednictwem Internetu w 2020 r., z uwzględnieniem ich poziomu dojrzałości oraz liczby użytkowników.
  • Liczba porządkowa
Rozwiń grupowanie
  • Poziomy dojrzałości usług
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
20 Pracujący, w tym zatrudnieni Pracujący
  • pracujący w jednostce administracji publicznej
Rozwiń grupowanie
  • osoba
Zmienna ilościowa
  • 31 grudnia roku poprzedzającego rok badania
21 Społeczeństwo informacyjne Proszę sprawdzić stronę główną serwisu internetowego urzędu pod kątem rzetelności kodu za pomocą narzędzia dostępnego pod adresem http: / / validator.w3.org / unicorn / (tzn. wpisać w odpowiednim oknie adres strony WWW Urzędu), a następnie podać otrzymane wyniki testów na rzetelność kodu:
  • sprawdzanie strony internetowej pod kątem rzetelności kodu
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
22 Społeczeństwo informacyjne Czy Państwa jednostka planuje wprowadzić system elektronicznego zarządzania dokumentacją? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
23 Społeczeństwo informacyjne Proszę podać liczbę dokumentów wysłanych z Państwa jednostki w 2020 r.:
  • Rodzaje dokumentów wysyłanych przez jednostki administracji publicznej
Rozwiń grupowanie
  • szt.
Zmienna ilościowa
  • rok poprzedzający rok badania
24 Społeczeństwo informacyjne Czy zastosowanie Internetu w procesie świadczenia usług w 2020 r. pozwoliło na:
  • Efekty zastosowania Internetu
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
25 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka umożliwiała obywatelom udział w głosowaniach i konsultacjach społecznych on-line w sprawach leżących w kompetencjach jednostki? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
26 Społeczeństwo informacyjne Wykorzystanie skrzynki podawczej
  • Elektroniczna skrzynka podawcza
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
27 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. strona internetowa Państwa jednostkia była:
  • dostosowanie strony internetowej
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
28 Społeczeństwo informacyjne Czy główna strona internetowa Państwa jednostki spełnia wymagania ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych?
  • Cechy strony internetowej
Rozwiń grupowanie
  • Odpowiedzi tak/nie
Zmienna jakościowa
  • na początek okresu sprawozdawczego
29 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka stosowała narzędzia Business Intelligence (BI) umożliwiające dokonywanie wieloaspektowych analiz np. zjawisk demograficznych, wykrywania anomalii w rejestrowanych danych? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
30 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka wykorzystywała oprogramowanie służące do zarządzania zasobami jednostki poprzez udostępnianie informacji między różnymi działami (tzw. ERP)? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
31 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka udostępniała obywatelom usługi przez Internet? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
32 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka posiadała Intranet?
  • Funkcje Intranetu
Rozwiń grupowanie
  • TAK/NIE
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
33 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka korzystała z następujących rodzajów rozwiązań chmurowych? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
34 Społeczeństwo informacyjne Do jakich celów wykorzystywane były w 2020 r. przez Państwa jednostkę dane przestrzenne?
  • Cele wykorzystania danych przestrzennych
Rozwiń grupowanie
  • TAK/NIE
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
35 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka korzystała z systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
36 Czy w 2020 r. Państwa jednostka udostępniała dane przestrzenne obywatelom?
37 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka udostępniała aplikacje możliwe do pobrania na urządzenia mobilne, oferujące e-usługi (np. Bezpieczne lubuskie, Mobilny przewodnik po Częstochowie, dostępne w App Store, Windows Store lub w Google Play)? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
38 Społeczeństwo informacyjne Proszę wskazać, kto w Państwa jednostce w 2020 r. wykonywał następujące zadania związane z ICT:
  • Podmioty wykonujące zadania ICT
Rozwiń grupowanie
  • Rodzaje zadań związanych z ICT
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
39 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka wykorzystywała następujące rozwiązania typu open source?
  • Rozwiązania typu open source
Rozwiń grupowanie
  • TAK/NIE
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
40 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka posiadała Intranet? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
41 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka korzystała z systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją jako podstawowego sposobu dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
42 Zasoby ludzkie dla nauki i techniki (HRST) Czy w 2020 r. Państwa jednostka zatrudniała specjalistów ICT? Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
43 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka realizowała projekt teleinformatyczny wprowadzający nowe lub modyfikujący istniejące usługi elektroniczne w następujących obszarach:
  • Obszary projektu teleinformatycznego
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
44 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. pracownicy Państwa jednostki mieli dostęp do następujących zasobów poza siedzibą jednostki (tzw. dostęp zdalny):
  • Zdalny dostęp do zasobów jednostki
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
45 Społeczeństwo informacyjne Czy w 2020 r. Państwa jednostka wykorzystywała następujące rozwiązania programistyczne (oprogramowanie, kody) opracowane przez inne instytucje publiczne?
  • Rodzaj rozwiązań programistycznych
Rozwiń grupowanie
  • Formy rozwiązań programistycznych
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
46 Społeczeństwo informacyjne Jakie dane przestrzenne w 2020 r. były udostępniane przez Państwa jednostkę obywatelom?
  • Rodzaje danych przestrzennych
Rozwiń grupowanie
  • tak/nie
Zmienna jakościowa
  • rok poprzedzający rok badania
47 Dane identyfikacyjne REGON Zmienna identyfikacyjna
48 Obciążenie respondentów Proszę podać szacunkowy czas (w minutach) przeznaczony na wypełnienie sprawozdania
  • min
Zmienna ilościowa
  • wypełnienie sprawozdania / ankiety
49 Obciążenie respondentów Proszę podać szacunkowy czas (w minutach) przeznaczony na przygotowanie danych na potrzeby wypełnianego sprawozdania
  • min
Zmienna ilościowa
  • wypełnienie sprawozdania / ankiety