Część I. Informacje o badaniach zgodnie z PBSSP na rok 2023
1.28 Kultura
1. Symbol
1.28.03
2. Temat badania
Środki komunikacji masowej
3. Cykliczność badania
co rok
4. Prowadzący badanie
Prezes Głównego Urzędu Statystycznego
5. Cel badania
Celem badania jest dostarczenie informacji o skali i zasięgu wybranych środków masowego przekazu – radia i telewizji oraz wydanych gazet i czasopism (wydawnictw periodycznych) oraz książek i broszur (wydawnictw nieperiodycznych), a także o wydatkach gospodarstw domowych na kulturę i ich wyposażeniu w sprzęt audiowizualny oraz o abonentach radia i telewizji i wpływach z opłat radiowo-telewizyjnych.
Użytkownicy, których potrzeby uwzględnia badanie:
- stowarzyszenia, organizacje, fundacje,
- odbiorcy indywidualni,
- placówki naukowe/badawcze, uczelnie (nauczyciele akademiccy i studenci).
6. Zakres podmiotowy
Wybrane środki masowego przekazu, wydawnictwa.
7. Zakres przedmiotowy
Abonenci radia i telewizji. Działalność wydawnicza. Usługi telekomunikacyjne. Poziom dochodów, wydatków, spożycia artykułów żywnościowych, wyposażenia gospodarstw domowych w przedmioty trwałego użytkowania, subiektywna ocena sytuacji materialnej gospodarstw domowych.
8. Źródła danych
- Zestawy danych Głównego Urzędu Statystycznego (opisane w cz. II. informacje o przekazywanych danych):
- Zestawy danych z systemów informacyjnych Biblioteki Narodowej w Warszawie (opisane w cz. II. informacje o przekazywanych danych):
- Zestawy danych z systemów informacyjnych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (opisane w cz. II. informacje o przekazywanych danych):
Wyniki innych badań:
1.25.01 Budżety gospodarstw domowych,
1.43.18 Telekomunikacja.
1.25.01 Budżety gospodarstw domowych,
1.43.18 Telekomunikacja.
Inne źródła danych
Instytut Statystyczny Kościoła Katolickiego SAC: dane dotyczące bibliotek parafialnych.
Instytut Statystyczny Kościoła Katolickiego SAC: dane dotyczące bibliotek parafialnych.
9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Wydawnictwa nutowe.
Przyznane koncesje na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych, sieci telekomunikacyjne i ich operatorzy, satelitarne platformy cyfrowe.
Książki i broszury wydane tytuły, w tym literatura dla dzieci i młodzieży, w przekrojach: miejsca wydania – kraj, województwa i miasta wojewódzkie, języki wydania, tematyka.
Gazety i czasopisma, w tym czasopisma dla dzieci i młodzieży – tytuły, w przekrojach: miejsce wydania – kraj, województwa i miasta wojewódzkie, częstotliwość ukazywania się, tematyka.
Wpływy z opłat abonamentu radiowo-telewizyjnego, w przekrojach: kraj, województwa.
Przyznane koncesje na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych, sieci telekomunikacyjne i ich operatorzy, satelitarne platformy cyfrowe.
Książki i broszury wydane tytuły, w tym literatura dla dzieci i młodzieży, w przekrojach: miejsca wydania – kraj, województwa i miasta wojewódzkie, języki wydania, tematyka.
Gazety i czasopisma, w tym czasopisma dla dzieci i młodzieży – tytuły, w przekrojach: miejsce wydania – kraj, województwa i miasta wojewódzkie, częstotliwość ukazywania się, tematyka.
Wpływy z opłat abonamentu radiowo-telewizyjnego, w przekrojach: kraj, województwa.
10. Formy i terminy udostępnienia wynikowych informacji statystycznych
Publikacje GUS
- „Kultura i dziedzictwo narodowe w 2023 r.” (wrzesień 2024),
- „Mały Rocznik Statystyczny Polski 2024” (lipiec 2024),
- „Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2024” (grudzień 2024).